لیفت ابرو و پیشانی، تمدید مهلت جوانی

چرا این روزها خیلی از زیباجویان، لیفت ابرو و پیشانی را در صدر جدول اهداف سالانه خود قرار می‌دهند؟ اجازه دهید از این زاویه به قضیه نگاه کنیم: شما آلبوم خانوادگی خود را ورق می‌زنید و عکس‌های قدیمی‌تان را مرور می‌کنید. مادربزرگ یا پدربزرگ‌تان را در سنین جوانی که مقارن با این روزهای خودتان است مشاهده می‌کنید و باور نمی‌کنید شما همسن و سال آن روزهای آنان باشید. گذشته از تأثیرات جغرافیایی و آب و هوایی بر ظاهر، دسترسی به انواع کرم‌ها و محصولات مراقبتی باعث می‌شود یک فرد سی ساله‌ی امروزی با یک فرد سی ساله‌ی دهه‌ی چهل متفاوت باشد. اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که نوادگان شما دهه‌های بعد با دیدن عکس‌های امروز شما چه احساسی خواهند داشت؟ وقتی ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که با انجام گونه‌هایی از عمل‌های جراحی مثل لیفت پیشانی و ابرو می‌توان مهلت جوانی را تمدید کرد یا دوران پیری را عقب انداخت، چرا باید این موهبت را از خود دریغ کنیم؟ دکتر بابک براتی از شما دعوت می‌کند این مطلب را مرور کنید تا جراحی لیفت ابرو و پیشانی شما با آگاهی مورد نیاز رقم بخورد.

 

لیفت ابرو و پیشانی به چه معناست؟

لیفت یعنی کشیدن و در دنیای جراحی زیبایی اینطور تعبیر می‌شود که پوست صورت را تا حدی بکشیم که چین و چروک‌های آن صاف شود. اما این عمل به ظاهر سخت و پیچیده چطور انجام می‌شود؟ می‌توان اینطور هم گفت که لیفت ابرو و پیشانی یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که به کلاژن‌سازی بیشتر آن کمک می‌کند. حتما می‌دانید که تأمین کلاژن برای حفظ طراوت پوست تا چه حد اهمیت دارد. به بیان بهتر، لیفت ابرو یک روش زیبایی است که باعث بالا رفتن ابروها و کشیدگی در این ناحیه از صورت می‌شود. متأسفانه با افزایش سن انسان پوست شل شده و نوعی افتادگی پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود صورت خسته‌تر از حد معمول به نظر برسد. با انجام لیفت ابرو می‌توان به جوانسازی پوست و شادابی صورت کمک کرد. لیفت از طریق روش‌های مختلفی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود و هرگز نمی‌توان برای انجام آن به آرایشگاه مراجعه کرد.

لیفت ابرو و پیشانی؛ با جراحی یا بدون جراحی؟

لیفت ابرو و پیشانی در کشور ما به دو روش همراه با جراحی و بدون آن انجام می‌شود که هر یک معایبی دارد و مزیت‌هایی. دکتر بابک براتی اما صرفا از طریق روش جراحی این کار را انجام می‌دهد که یک روش دائمی به حساب می‌آید و با گذشت مدت زمان اندک، زیباجو را دوباره به کلینیک نمی‌کشاند! اما چه کسانی به سراغ لیفت ابرو و پیشانی با روش غیرجراحی می‌روند؟ کسانی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند و در عین حال این حوصله را هم در خود می‌بینند که با گذشت مدت زمانی اندک دوباره این فرآیند زیباجویی را طی کنند. لیفت ابرو اساسا از طرقی مثل بوتاکس، نخ، لیزر درمانی، اندوسکوپی، تزریق ژل، هایفو تراپی، پلاسمای غنی از پلاکت، برش موقت و … انجام می‌شود که در کلینیک دکتر براتی، بعضی از آنها انجام می‌شود و بعضی دیگر، نه.  اگر شما به دنبال یک لیفت دائمی برای ابرو و پیشانی هستید، دکتر براتی با تجربه 8000 عمل زیبایی موفق این کار را به خوبی برای شما به انجام می‌رساند.

انواع روش لیفت ابرو با جراحی چیست؟

همانطور که می‌دانید لیفت با جراحی تنها به یک روش انجام نمی‌شود. روال کار به این صورت است که پزشک متخصص پس از معاینه شخص با توجه به سن و آناتومی صورت، در مورد نوع لیفت با جراحی تصمیم‌گیری می‌کند. در روش‌های مختلف جراحی، اندازه برش‌ها و محل قرارگیری آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند.

 

لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی، استفاده از لوله باریک

لیفت اندوسکوپی در ردیف جراحی‌های خیلی ظریف دسته‌بندی می‌شود. جراح در این روش چندین برش کوچک در ناحیه رویش مو یا داخل موها ایجاد می‌کند و بعد یک لوله باریک و بلند را از طریق یکی از برش‌هایی که صورت داده به زیر پوست وارد می‌کند. حتما می‌دانید در انتهای این لوله یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) نصب شده است. جراح زیبایی به وسیله نور، به عضلات و بافت‌های زیرین دید پیدا می‌کند. ابزار جراحی از طریق برش دیگری وارد شده و بافت پیشانی را بلند می‌کند. آنگاه از طریق بخیه یا پیچ‌های مخصوص در جای مناسب قرار می‌گیرند. در آخر کار، برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.

لیفت ابرو و پیشانی کرنال، نامناسب برای موبلندها

اگر شما موی بلندی دارید، این روش برایتان مناسب نیست. در این شیوه از کار، پزشک یک برش در داخل موها ایجاد می‌کند. این برش می‌تواند فقط در بالای سر باشد و یا از یک گوش تا گوش دیگر برش بخورد. پزشک برای لیفتینگ، پیشانی را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد. در این حالت مقداری از پوست سر با هم همپوشانی پیدا می‌کند. جراح این بخش را جدا می‌کند و دو طرف برش را بخیه می‌زند. همانطور که گفتیم، این روش به طور معمول در افرادی که موی بلند، نازک یا احتمالا ریزش مو دارند، انجام نمی‌شود.

لیفت ابرو از خط رویش مو، با مشکل دیده شدن خط بخیه!

اگر شما آدم کمالگرایی هستید که بروز کوچکترین ایرادات در خروجی کار را هم تحمل نمی‌کنید، این روش برای شما مناسب نیست! جراح در این روش برشی بالای پیشانی، یعنی دقیقا در خط رویش مو ایجاد می‌کند. در این حالت به جای پوست سر، قسمتی از پوست پیشانی برداشته می‌شود. به همین دلیل خط رویش مو عقب نمی‌رود. در افرادی که خط رویش مو عقب است، جراح لیفت ابرو و پیشانی از خط رویش مو را پیشنهاد می‌دهد. از معایب این روش دیده شدن خط بخیه است، به خصوص در افرادی که زخم آن‌ها دیر بهبود پیدا می‌کند، ممکن است خط بخیه از بین نرود.

لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت، همراه با جراحی پلک

به نظر می‌رسد این روش بیشتر مورد پسند زیباجویان باشد، زیرا پلک و پیشانی به موازات یکدیگر جراحی می‌شوند. در روش لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت، برش‌ها نسبت به لیفت آندوسکوپیک بیشتر است. این روش معمولا همراه با جراحی پلک انجام می‌شود. از طریق برش‌ها جراح بافت پیشانی و ابرو را بلند کرده و جابجا می‌کند. سپس از طریق برشی که برای جراحی پلک ایجاد شده، پوست ناحیه بین ابروها برداشته می‌شود و خطوط اخم از بین می‌رود.

کلام آخر

دکتر بابک براتی سلامتی و زیبایی شما را به شکلی توأمان در نظر دارد و هرگز اولی را فدای دومی نخواهد کرد، ضمن اینکه تجربه بیش از دو دهه فعالیت و همچنین پشت سر گذاشتن 8000 جراحی موفق ثابت می‌کند که می‌توان هر دوی این امتیازها را با هم داشت.