/ 5.

براکیوپلاستی

براکیوپلاستی چیست؟

آنچه می خوانید...

براکیوپلاستی جراحی است که در آن قسمت پشتی بازو، از بازو تا آرنج، تغییر شکل می‌دهد. به آن بالابر بازو نیز می گویند. پوست و بافت اضافی را از بین می برد. این باعث می شود که بازوی شما صاف تر به نظر برسد. زمانی که فرد وزن زیادی اضافه می کند، پوست او به مرور زمان به آرامی کشیده می شود. اگر وزن زیادی کم کنید، ممکن است پوست شما خاصیت ارتجاعی کافی برای بازگشت به جای خود نداشته باشد. این می تواند منجر به چین های پوستی اضافی شود. اینها احتمالاً زیر بازو و چانه شما و در قسمت بالای ران و پایین شکم شما قرار دارند. این تغییرات ممکن است پس از کاهش وزن زیادی در اثر جراحی کاهش وزن رخ دهد.

براکیوپلاستی

چرا ممکن است به جراحی براکیوپلاستی نیاز داشته باشم؟

اگر اخیراً وزن زیادی از دست داده اید، ممکن است این جراحی برای شما مناسب باشد. اغلب پس از انجام عمل جراحی کاهش وزن روی افرادی انجام می شود. اگر چین های بافتی زیر بازوی خود دارید، ممکن است از نحوه عملکرد خود پس از جراحی کاهش وزن راضی نباشید.

این چین های پوستی اضافی ممکن است باعث مشکلات زیر شود:

• التهاب و بثورات. این می تواند منجر به عفونت شود.
  • مشکلات بهداشتی در این منطقه
  • عزت نفس ضعیف

چگونه برای جراحی براکیوپلاستی آماده شوم؟

ابتدا باید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر. اگر مشکلات سلامتی خاصی دارید، ممکن است خطرات جراحی ارزشش را نداشته باشد. جراح شما همچنین می خواهد مطمئن شود که شما یک ایده واقع بینانه از نتایج جراحی دارید. شما همچنین باید متعهد به یک سبک زندگی سالم باشید.شاید لازم باشد به امور مالی خود نگاه کنید. اکثر طرح های بیمه درمانی، جراحی کانتورینگ بدن را پوشش نمی دهند. اگر عارضه ای مانند عفونت در اطراف چین خوردگی پوست دارید، ممکن است آن را بپوشانند. این جراحی ها می توانند بسیار گران باشند. این ایده خوبی است که بدانید چقدر برای شما هزینه خواهد داشت.

تا زمانی که به وزن ثابتی نرسیده اید نباید این جراحی را انجام دهید. اگر بعد از جراحی وزن کم کنید، ممکن است نواحی جدیدی از افتادگی پوست داشته باشید. اگر بعد از جراحی براکیوپلاستی وزن زیادی اضافه کنید، می تواند به پوست ضعیف شما آسیب برساند. این می تواند باعث ایجاد علائم کشش و زخم های گسترده شود.

عمل جراحی براکیوپلاستی

اگر سیگار می کشید، باید حداقل چند هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن خطر عوارض را تا حد زیادی افزایش می دهد و ممکن است جراحی شما را به تاخیر بیندازد. از جراح خود بپرسید که آیا باید قبل از جراحی مصرف هر دارویی را قطع کنید. حتما در مورد داروهای بدون نسخه مانند آسپرین سوال کنید. بعد از نیمه شب قبل از روز جراحی چیزی نخورید یا ننوشید. همچنین، جراح خود را در مورد مشکلات سلامتی که اخیراً داشته اید، مانند تب، مطلع کنید.

جراح شما ممکن است قبل از جراحی آزمایشاتی را انجام دهد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• الکتروکاردیوگرام، برای بررسی ریتم قلب شما
  • تست های عملکرد ریوی، برای بررسی عملکرد ریه شما
  • آزمایش خون اولیه برای بررسی عفونت، کم خونی و عملکرد کلیه

جراح شما ممکن است دستورالعمل های بیشتری در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی به شما بدهد.

در حین عمل براکیوپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

جراح شما می تواند جزئیات جراحی شما را توضیح دهد. یک جراح زیبایی و تیمی از پرستاران جراحی شما را انجام خواهند داد. به طور کلی، می توانید انتظارات زیر را داشته باشید:

1. در بیشتر موارد، بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد. این برای کمک به خواب شما در طول عمل است. چیزی حس نخواهی کرد یا ممکن است بی حسی موضعی و دارویی دریافت کنید که شما را آرام اما بیدار نگه می دارد.
  2. متخصص بیهوشی ضربان قلب، فشار خون و سایر علائم حیاتی شما را در طول جراحی بررسی خواهد کرد.
  3. در حین و بعد از عمل آنتی بیوتیک دریافت خواهید کرد. این برای کمک به جلوگیری از عفونت است.
  4. جراح در پشت بازو یا داخل بازوی شما برشی ایجاد می کند. از زیر بغل تا آرنج شما خواهد رفت. یا ممکن است برش تا حدی به سمت قفسه سینه شما برود.
  5. جراح پوست و چربی اضافی این ناحیه را خارج می کند.
  6. سپس جراح پوست را دوباره وصل می کند. این یک کانتور صاف ایجاد می کند.
  7. در صورت برنامه ریزی، جراح نوع دیگری از جراحی کانتورینگ بدن را انجام می دهد.
  8. کارکنان پزشکی پانسمان هایی را روی برش های شما قرار می دهند.
  9. کارکنان ممکن است برای جلوگیری از تجمع مایع در زیر برش در حالی که ناحیه در حال بهبود است، زهکشی قرار دهند.
مراقبت های بعد از براکیوپلاستی

بعد از عمل براکیوپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

1. وقتی به هوش می آیید، ممکن است لوله ای زیر پوست خود داشته باشید. این برای تخلیه مایع از زخم شما استفاده می شود. ممکن است بعد از آن کمی درد داشته باشید. می توانید داروی ضد درد بخواهید. شما باید بتوانید به محض اینکه برای آن آماده شدید، از یک رژیم غذایی معمولی استفاده کنید.
  2. ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید. برخی از افراد می توانند در همان روز عمل جراحی به خانه بروند. در این صورت، مطمئن شوید که کسی می تواند شما را به خانه برساند. همچنین باید برای کمک پس از جراحی برنامه ریزی کنید. برای چند روز رانندگی برای شما ایمن نخواهد بود.
  3. جراح به شما می گوید که چگونه از برش های خود مراقبت کنید. تخلیه کمی مایع از محل برش طبیعی است. اگر تخلیه شدید، قرمزی یا تب دارید به جراح خود اطلاع دهید. همچنین در صورت داشتن علائم شدید فوراً به جراح خود اطلاع دهید. اینها شامل تنگی نفس ناگهانی یا درد قفسه سینه است.
  4. جراح به شما خواهد گفت که بعد از جراحی چقدر می توانید حرکت کنید. شما نباید فشار زیادی به برش های خود وارد کنید زیرا آنها بهبود می یابند. پیروی دقیق از دستورات جراح، شانس شما را برای بهبودی آرام افزایش می دهد.
  5. بلافاصله نتایج جراحی براکیوپلاستی خود را خواهید دید. تا زمانی که وزن خود را ثابت نگه دارید، دوام خواهند داشت. اگر از نتایج جراحی خود راضی نیستید، با جراح خود صحبت کنید. برخی از افراد برای بهترین نتیجه به جراحی دیگری نیاز دارند.

دکتر بابک براتی

دکتر بابک براتی متولد سال 1351 در شهر تهران بوده و در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1375 فارغ التحصیل گردیده است . نامبرده پس از مدتی فعالیت های مدیریتی و اجرایی نظام سلامت در سال 1384 وارد رشته جراحی عمومی شده و از دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رشته فارغ التحصیل گردیده است .